Snowflake Aandeel

Last Updated on 25 januari 2021 by Jeroen

Heeft Snowflake je interesse gewekt en zit je eraan te denken om misschien Snowflake aandelen te kopen? Dan zit je hier goed. Op deze pagina vindt je meer informatie over Snowflake aandelen. Het is belangrijk voor je wilt investeren in Snowflake goed alle informatie op een rij te zetten en te kijken waar je deze aandelen het beste kan kopen tegen de laagste kosten.

Snowflake aandelen kopen | Waar kan ik beleggen in Snowflake?

Er zijn veel brokers waar je Snowflake aandelen kan kopen, maar wat zijn de beste? In het overzicht hieronder vindt je een vergelijking van de beste Nederlandse en internationale brokers, waar je aandelen kan kopen tegen de laagste kosten. Wij raden DEGIRO en eToro aan, vanwege de laagste kosten om een transactie te maken en geen kosten om een account te hebben. DEGIRO is een Nederlandse broker en eToro is de grootste online broker waar je zowel aandelen, crypto als andere beleggingsinstrumenten kan kopen.

AanbiederVoordelen Rating Kosten per maandMeer informatie
 /></a><br />
<p class=DEGIRO

Zelf beleggen tegen lage tarieven

Rating

9.5

Kosten per maand

Gratis

BekijkDEGIRO
 /></a><br />
<p class=
Etoro

Eenvoudig beleggen

Rating

9,1

Kosten per maand

Gratis

BekijkeToro
 /></a><br />
<p class=
Binck

Gratis € 200,- transactietegoed

Rating

8,9

Kosten per maand

€40 per jaar

BekijkBinck
 /></a><br />
<p class=
Bux Zero

Beleggen via een app

Rating

8,5

Kosten per maand

Gratis

BekijkBux zero
 /></a><br />
<p class=Plus500

Platform voor hefboomeffecten

Rating

8,1

Kosten per maand

Gratis

BekijkPlus500

Als je wilt beleggen in Snowflake, dan kunnen wij bovenstaande brokers in ieder geval aanraden vanwege de goede service, lage kosten, gebruikersgemak en het aantal aandelen dat hier te koop zijn. Snowflake aandeel kopen kan in ieder geval erg gemakkelijk bij deze partijen!

Over Snowflake

Snowflake Inc. (SNOW) is een Amerikaans softwarebedrijf dat een cloudgebaseerde dataopslag- en analyticsdienst aanbiedt, bekend als “Data Warehouse-as-a-Service” of DWaaS. Het bedrijf is opgericht in 2012 en heeft zijn hoofdkantoor in San Mateo, Californië. Het biedt zakelijke gebruikers één geïntegreerd platform dat een datawarehouse biedt dat is gebouwd voor de cloud; een kernarchitectuur die verschillende soorten dataworkloads mogelijk maakt; en onmiddellijke, veilige en gereguleerde toegang tot hun volledige datanetwerk.

Snowflake ging op 16 september 2020 naar de beurs en noteerde haar aandelen onder het tickersymbool SNOW op de New York Stock Exchange (NYSE). Op het moment van haar marktdebuut was het bedrijf de hoogst gewaardeerde software-IPO in de geschiedenis.

Snowflake werd opgericht met het idee om datawarehousingcapaciteiten, cloudelasticiteit en de flexibiliteit van big data-platforms te combineren tegen een fractie van de kosten van traditionele oplossingen. Het bouwde een cloud-gebaseerd datawarehouse systeem dat kan concurreren met on-premise datawarehouse producten van de leiders in de industrie zoals International Business Machines (IBM), Oracle (ORCL), en Teradata (TDC).

Vandaag de dag biedt het bedrijf geïntegreerde mogelijkheden voor gegevensbeheer aan ondernemingen in de VS en daarbuiten. Hoewel het zich richt op organisaties van elke omvang, blijft het zwaartepunt liggen bij middelgrote en grote ondernemingen. Bedrijven uit alle bedrijfstakken en sectoren maken gebruik van de diensten van het bedrijf, met enkele van de meest prominente klanten, waaronder Capital One (COF), Adobe (ADBE), Netflix (NFLX), Electronic Arts (EA), McKesson (MCK), Logitech (LOGN), Lululemon (LULU), Doordash, Hulu, Lionsgate, Office Depot en Yamaha.

Snowflake heeft een robuust partnerprogramma ontwikkeld, dat het bedrijf helpt het bereik en de mogelijkheden van haar producten uit te breiden. Enkele van de strategische allianties zijn die met Amazon (AMZN) Web Services (AWS), Microsoft (MSFT) Azure, Google (GOOGL) Cloud, Accenture (ACN), Salesforce (CRM), Dataiku en Deloitte.

Voorafgaand aan de beursnotering heeft het bedrijf sinds haar oprichting in totaal $1,4 miljard opgehaald. Snowflake prijste zijn beursgang op $120, boven de reeds verhoogde bandbreedte van $100-110. Bij het marktdebuut openden de aandelen op $245, meer dan een verdubbeling van de intekenprijs, stegen vervolgens tot $319 en sloten af op $253,93. De notering waardeerde het bedrijf op $ 70,4 miljard, meer dan vijf keer de waardering van $ 12,4 miljard in februari 2020.

Snowflake koers verwachting | Wat zijn de verwachtingen voor 2021?

Het is belangrijk om te weten hoe de toekomst van Snowflake er voor staat. Dit heeft namelijk invloed op de koersverwachting en waar de prijs naartoe zou kunnen gaan. Het geeft natuurlijk antwoord op de vraag of je Snowflake wellicht zou moeten kopen, of niet.

De aandelen van datasoftwarebedrijf Snowflake (SNOW) zijn met 30 procent gestegen in de drie maanden sinds de beursintroductie (IPO). Kunnen beleggers nog meer winst maken met het aandeel, of is de rally ten einde? Is het Snowflake aandeel een goede investering op weg naar 2021?

Deze aandelenanalyse van SNOW bekijkt de prestaties van de aandelenkoers sinds de beursintroductie en de vooruitzichten voor het aandeel voor volgend jaar.

De koers van het Snowflake-aandeel heeft geprofiteerd van de toegenomen belangstelling van beleggers voor cloudcomputing en softwareaandelen in 2020, die naar verwachting in 2021 zal aanhouden. Het bedrijf biedt grootschalige datawarehousing en analytics-mogelijkheden en streeft ernaar om “een enkele en naadloze ervaring over meerdere publieke clouds” te leveren.

De Covid-19 pandemie heeft de adoptie van cloud-gebaseerde technologieën versneld, waarbij bedrijven over de hele wereld overschakelen op werken op afstand. De Global X Cloud Computing ETF, genoteerd aan de Nasdaq-beurs, is met meer dan 79 procent gestegen sinds het begin van het jaar en met 127 procent sinds maart, toen de aandelenmarkt in de min ging. De informatietechnologiesector heeft de andere 10 S&P 500-sectoren met ten minste negen procent overtroffen op een year-to-date basis, merkte Larry Adam op, chief investment officer bij het beleggingsbedrijf Raymond James.

Snowflake zet in op groei op lange termijn

Snowflake lanceerde zijn IPO op 16 september en speelde daarmee in op de stijgende trend van pro-technologieaandelen. Het aandeel verdubbelde ten opzichte van de noteringsprijs van 120 dollar per aandeel en sloot af op 254 dollar per aandeel. De verkoop van 28 miljoen aandelen waardeerde het bedrijf op $70 miljard, waarmee het de grootste software-IPO ooit was.

De aandelenkoers klom tot $390 op 8 december nadat het eerste kwartaalresultaat als een publiek bedrijf op 2 december de inkomstenverwachtingen overtrof. Het aandeel gleed vervolgens terug naar het niveau van $330 per aandeel.

Snowflake rapporteerde een totale omzet van $159,6 miljoen in het derde kwartaal, een stijging van 119 procent jaar-op-jaar, terwijl het nettoverlies steeg tot $168,89 miljoen, of $1,01 per aandeel, van $88,06 miljoen of $1,92 per aandeel in het derde kwartaal van 2019. Analisten hadden een omzet van $147,52m en een nettoverlies van $0,26 per aandeel verwacht.

Het bedrijf meldde 3.554 totale klanten met 65 klanten die goed zijn voor trailing 12-maands productinkomsten van meer dan $ 1 miljoen.

Snowflake gaf voor het vierde kwartaal een indicatie van de inkomsten van 162 tot 167 miljoen dollar, een stijging van 97 tot 103 procent op jaarbasis, en voor het volledige jaar een indicatie van 538 tot 543 miljoen dollar, een stijging van 113 tot 115 procent ten opzichte van 2019.

Frank Slootman, Snowflake’s voorzitter en CEO, zei in de kwartaal earnings call: “Onze groei wordt gedreven door seculiere langetermijntrends in data science en analytics, mogelijk gemaakt door cloud-scale computing. Met de aanval van digitale transformatie zijn gegevensoperaties het kloppend hart van de moderne onderneming geworden. De pandemie is voor onze activiteiten min of meer neutraal geweest. Sommige bedrijven werden negatief beïnvloed in termen van vraagsentiment, maar andere versterkten hun datastrategie gezien de nieuwe complexiteit van de gezondheidscrisis en de economische effecten.”

Slootman voegde daaraan toe: “Het moet herhaald worden dat Snowflake geen SaaS-businessmodel is. Wij zijn een consumptiebedrijf en onze gerapporteerde inkomsten hebben een directe relatie met het verbruik van ons platform gedurende de periode. Het consumptiemodel is variabel, niet vast, wat betekent dat ons model geen grenzen stelt aan hoeveel van ons platform onze klant kan consumeren en dit heeft bijgedragen aan onze sterke inkomstenretentie.

Bij een bedrijf is het altijd belangrijk om te kijken naar de waarde. Welke onderliggende waarde heeft een bedrijf, wat maakt het uniek, hoe groot is de afzetmarkt, hoe gaat de markt er de komende jaren uitzien voor dit bedrijf, welke rol speelt het bedrijf hierin en hoe zal het bedrijf hierop anticiperen. Wanneer je deze vragen kan beantwoorden, heb je eigenlijk een Snowflake advies en weet je of wat de beurskoers van Snowflake zou kunnen doen.

Snowflake koers

De huidige koers van Snowflake is een leuk gegeven, maar is het belangrijk om te weten waar het naartoe gaat. Het is altijd de vraag waar is de verwachting van Snowflake in 2021, 2022, 2025 en verder. Echte investeerders beleggen voor de lange termijn. Maar als je op de korte termijn wilt handelen, dan is het voornamelijk belangrijk te kijken wat er dit jaar staat te gebeuren voor het bedrijf.