Coca Cola Aandeel

Last Updated on 25 januari 2021 by Jeroen

Heeft Coca Cola je interesse gewekt en zit je eraan te denken om misschien Coca Cola aandelen te kopen? Dan zit je hier goed. Op deze pagina vindt je meer informatie over Coca Cola aandelen. Het is belangrijk voor je wilt investeren in Coca Cola goed alle informatie op een rij te zetten en te kijken waar je deze aandelen het beste kan kopen tegen de laagste kosten.

Coca Cola aandelen kopen | Waar kan ik beleggen in Coca Cola?

Er zijn veel brokers waar je Coca Cola aandelen kan kopen, maar wat zijn de beste? In het overzicht hieronder vindt je een vergelijking van de beste Nederlandse en internationale brokers, waar je aandelen kan kopen tegen de laagste kosten. Wij raden DEGIRO en eToro aan, vanwege de laagste kosten om een transactie te maken en geen kosten om een account te hebben. DEGIRO is een Nederlandse broker en eToro is de grootste online broker waar je zowel aandelen, crypto als andere beleggingsinstrumenten kan kopen.

AanbiederVoordelen Rating Kosten per maandMeer informatie
 /></a><br />
<p class=DEGIRO

Zelf beleggen tegen lage tarieven

Rating

9.5

Kosten per maand

Gratis

BekijkDEGIRO
 /></a><br />
<p class=
Etoro

Eenvoudig beleggen

Rating

9,1

Kosten per maand

Gratis

BekijkeToro
 /></a><br />
<p class=
Binck

Gratis € 200,- transactietegoed

Rating

8,9

Kosten per maand

€40 per jaar

BekijkBinck
 /></a><br />
<p class=
Bux Zero

Beleggen via een app

Rating

8,5

Kosten per maand

Gratis

BekijkBux zero
 /></a><br />
<p class=Plus500

Platform voor hefboomeffecten

Rating

8,1

Kosten per maand

Gratis

BekijkPlus500

Als je wilt beleggen in Coca Cola, dan kunnen wij bovenstaande brokers in ieder geval aanraden vanwege de goede service, lage kosten, gebruikersgemak en het aantal aandelen dat hier te koop zijn. Coca Cola aandeel kopen kan in ieder geval erg gemakkelijk bij deze partijen!

Over Coca Cola

Coca-Cola HBC AG is een in Zwitserland gevestigde dochteronderneming van het wereldwijde merk Coca-Cola, die concentraten, basen en siropen gebruikt voor de productie, verpakking en distributie van niet-alcoholische dranken, waaronder Coca-Cola, Sprite en Fanta. Gewoonlijk bekend als de Coca-Cola Hellenic Bottling Company of Coca-Cola Hellenic, exploiteert zij fabrieken in Europa, Afrika en Azië en heeft zij meer dan 29.500 werknemers.

De onderneming is een van de grootste Coca-Cola dochterondernemingen ter wereld, met een verkoop van meer dan 2 miljard stuks per jaar.

Coca-Cola HBC heeft een primaire notering op de London Stock Exchange en een secundaire notering op de Athens Stock Exchange. De onderneming maakt deel uit van de FTSE 100 Index.

Om op de hoogte te blijven van de koers van het aandeel Coca Cola HBC AG en de meest recente informatie over het aandeel CCH te ontvangen, blijf dan op de hoogte van de updates door Capital.com.

De oorsprong van het bedrijf gaat terug tot 1969, toen Hellenic Bottling Company SA werd opgericht in Athene, Griekenland. Het bedrijf ging in 1991 naar de beurs van Athene.

Het bedrijf nam in augustus 2000 Coca-Cola Beverages Ltd over, om Coca-Cola Hellenic Bottling Company SA te vormen.

In oktober 2012 besloot de onderneming haar operationele hoofdkwartier naar Zwitserland te verplaatsen en haar hoofdnotering op de beurs naar Londen te verplaatsen. Aandelen van de nieuwe Zwitserse holding, Coca-Cola HBC AG, werden op 29 april 2013 toegelaten tot de hoofdmarkt van de London Stock Exchange. In september werd het CCH-aandeel opgenomen in de FTSE 100- en FTSE All-Share-indexen.

Vandaag de dag is Coca-Cola HBC actief in 28 landen verspreid over drie continenten. De onderneming verdeelt haar bedrijfsactiviteiten in drie belangrijke segmenten: gevestigde markten, groeimarkten en opkomende markten.

Het segment van de gevestigde markten omvat Zwitserland, Griekenland, Italië, Oostenrijk, Cyprus, Noord-Ierland en de Republiek Ierland. Het segment groeimarkten omvat Letland, Litouwen, Polen, Kroatië, Estland, Hongarije, Tsjechië, Slovenië en Slowakije. Het segment opkomende markten omvat Armenië, Wit-Rusland, Russische Federatie, Oekraïne, Servië, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Roemenië, Macedonië, Moldavië, Montenegro en Nigeria.

De twee grootste aandeelhouders van de onderneming zijn de Kar-Tess Holding (23,3 procent) en de Coca-Cola Company (23,2 procent). De overige aandelen zijn vrij verhandelbaar en zijn voor ongeveer tweederde in handen van institutionele beleggers uit de VS en het VK.

Coca Cola koers verwachting | Wat zijn de verwachtingen voor 2021?

Het is belangrijk om te weten hoe de toekomst van Coca Cola er voor staat. Dit heeft namelijk invloed op de koersverwachting en waar de prijs naartoe zou kunnen gaan. Het geeft natuurlijk antwoord op de vraag of je Coca Cola wellicht zou moeten kopen, of niet.

Coca-Cola is ’s werelds grootste producent van niet-alcoholische dranken. Het wordt vaak verkeerd begrepen door beleggers, omdat het veel groter is dan zijn kerndrank Coca-Cola. In feite moet elke aandelenanalyse van Coca-Cola rekening houden met de blootstelling van het bedrijf aan nieuwe categorieën, zoals de overname van Costa Coffee in 2019. Meer recentelijk breidde Coca-Cola uit naar de categorie alcoholische dranken door de aanstaande lancering van Topo Chico Hard Seltzer.

Beleggers waren in de loop van de decennia consistente groei voor Coca-Cola gaan verwachten en dat is wat ze in 2019 kregen.

De inkomsten stegen in 2019 met negen procent jaar-op-jaar tot 37,3 miljard dollar, dankzij een groei van de concentraatverkoop met één procent en een groei van de prijs/mix met vijf procent. De autonome omzet steeg met zes procent op jaarbasis, de operationele marge verbeterde van 26,7 naar 27,1 procent en de winst per aandeel steeg met 38 procent naar 2,07 dollar.

Het aandeel eindigde 2019 hoger met 18,7 procent, wat beter was dan het sectorgemiddelde van 17,3 procent. Dieper graven in de prestaties van het bedrijf in 2019 laat zien waarom veel beleggers een bullish KO-aandelenvoorspelling hielden op weg naar 2020. In heel 2019 verkocht het bedrijf 30,3 miljard eenheidskisten van zijn dranken, wat neerkomt op bijna 3 procent samengestelde jaarlijkse volumegroei sinds 2005.

De wereldwijde COVID-19 pandemie maakte een plotseling en hardhandig einde aan de groei van Coca-Cola. De grote blootstelling van de onderneming aan activiteiten buiten de tap, zoals restaurants, bars, hotels, luchthavens, sportevenementen, enz. kwam bijna tot stilstand.

Maar op weg naar 2021 is er reden om aan te nemen dat de wereld dichter bij het einde van de pandemie is dan bij het begin, gezien de vroege stadia van een wereldwijde uitrol van vaccins. Dit betekent dat mensen weer naar restaurants zullen willen gaan, weer zullen gaan reizen of gewoon in het algemeen zullen genieten van het buitenshuis zijn.

De prognose voor een stijgende aandelenkoers van Coca-Cola is deels gebaseerd op het feit dat 2021 het begin is van een jaar waarin het aandeel opveert na de dieptepunten als gevolg van de COVID. Wells Fargo’s drankenanalist Chris Carey suggereerde in een onderzoeksrapport van begin december dat de impact van COVID misschien niet zo erg is als velen denken.

Zo heeft de pandemie slechts geleid tot een tijdelijke verschuiving van het kanaal en betekent een verstoring op korte termijn niet dat consumenten Coca-Cola beu zijn. Integendeel: wanneer de economie weer volledig op gang komt, zullen alle eerdere drankentrends en consumptiekanalen waarschijnlijk gewoon terugkeren naar hoe ze waren vóór de COVID.

De prognose van de analist voor het Coca-Cola aandeel van een stijging tot $62 impliceert een behoorlijke hoeveelheid stijging vanaf de huidige niveaus van rond $53. Ja, zo simpel is het: de prognose van de Coca-Cola aandelenkoers is gebaseerd op de veronderstelling dat COVID nooit had plaatsgevonden. Natuurlijk kan het na 2021 nog een jaar of twee duren voor het aandeel volledig hersteld is, maar geduldige beleggers zullen na verloop van tijd waarschijnlijk beloond worden.

De positieve prognose voor het Coca Cola-aandeel is ook gebaseerd op de verwachting dat het management zijn activiteiten zal afslanken en zich zal ontdoen van een aantal minder goed presterende activa. Het is misschien een weinig bekend feit, maar meer dan de helft van Coca-Cola’s 400 merken opereren in één enkel land en bieden weinig tot geen schaalgrootte.

Deze “zombie”-bedrijven groeien waarschijnlijk trager dan gemiddeld en kunnen dus als dood gewicht worden beschouwd.

Volgens het onderzoek van de analist van Wells Fargo bezit Coca-Cola 78 merken die goed zijn voor slechts 2,3 procent van de totale omzet en verkocht het in 2019 minder producten in vergelijking met 2018. Een opnieuw gerichte en getrimde merkenportefeuille zou het management zeker helpen zich te heroriënteren op zijn vooruitzichten en zich te concentreren op productlijnen die er het meest toe doen.

Bij een bedrijf is het altijd belangrijk om te kijken naar de waarde. Welke onderliggende waarde heeft een bedrijf, wat maakt het uniek, hoe groot is de afzetmarkt, hoe gaat de markt er de komende jaren uitzien voor dit bedrijf, welke rol speelt het bedrijf hierin en hoe zal het bedrijf hierop anticiperen. Wanneer je deze vragen kan beantwoorden, heb je eigenlijk een Coca Cola advies en weet je of wat de beurskoers van Coca Cola zou kunnen doen.

Coca Cola koers

De huidige koers van Coca Cola is een leuk gegeven, maar is het belangrijk om te weten waar het naartoe gaat. Het is altijd de vraag waar is de verwachting van Coca Cola in 2021, 2022, 2025 en verder. Echte investeerders beleggen voor de lange termijn. Maar als je op de korte termijn wilt handelen, dan is het voornamelijk belangrijk te kijken wat er dit jaar staat te gebeuren voor het bedrijf.