Boeing Aandeel

Last Updated on 25 januari 2021 by Jeroen

Heeft Boeing je interesse gewekt en zit je eraan te denken om misschien Boeing aandelen te kopen? Dan zit je hier goed. Op deze pagina vindt je meer informatie over Boeing aandelen. Het is belangrijk voor je wilt investeren in Boeing goed alle informatie op een rij te zetten en te kijken waar je deze aandelen het beste kan kopen tegen de laagste kosten.

Boeing aandelen kopen | Waar kan ik beleggen in Boeing?

Er zijn veel brokers waar je Boeing aandelen kan kopen, maar wat zijn de beste? In het overzicht hieronder vindt je een vergelijking van de beste Nederlandse en internationale brokers, waar je aandelen kan kopen tegen de laagste kosten. Wij raden DEGIRO en eToro aan, vanwege de laagste kosten om een transactie te maken en geen kosten om een account te hebben. DEGIRO is een Nederlandse broker en eToro is de grootste online broker waar je zowel aandelen, crypto als andere beleggingsinstrumenten kan kopen.

AanbiederVoordelen Rating Kosten per maandMeer informatie
 /></a><br />
<p class=DEGIRO

Zelf beleggen tegen lage tarieven

Rating

9.5

Kosten per maand

Gratis

BekijkDEGIRO
 /></a><br />
<p class=
Etoro

Eenvoudig beleggen

Rating

9,1

Kosten per maand

Gratis

BekijkeToro
 /></a><br />
<p class=
Binck

Gratis € 200,- transactietegoed

Rating

8,9

Kosten per maand

€40 per jaar

BekijkBinck
 /></a><br />
<p class=
Bux Zero

Beleggen via een app

Rating

8,5

Kosten per maand

Gratis

BekijkBux zero
 /></a><br />
<p class=Plus500

Platform voor hefboomeffecten

Rating

8,1

Kosten per maand

Gratis

BekijkPlus500

Als je wilt beleggen in Boeing, dan kunnen wij bovenstaande brokers in ieder geval aanraden vanwege de goede service, lage kosten, gebruikersgemak en het aantal aandelen dat hier te koop zijn. Boeing aandeel kopen kan in ieder geval erg gemakkelijk bij deze partijen!

Over Boeing

Boeing is een in de VS gevestigd bedrijf dat commerciële vliegtuigen en militaire vliegtuigen, helikopters, wapens, lanceersystemen, satellieten, elektronische en defensiesystemen en nog veel meer vervaardigt. Het is het grootste lucht- en ruimtevaartbedrijf ter wereld, en Amerika’s grootste exporteur van industrieproducten. Het bedrijf bedient klanten in meer dan 150 landen.

Het hoofdkantoor van Boeing is gevestigd in Chicago, Illinois, en het bedrijf heeft meer dan 140.000 werknemers in de VS en in meer dan 65 landen over de hele wereld. Het bedrijf heeft regionale managers in kantoren op elk continent om zijn wereldwijde bereik en lokale marktgerichtheid te vergroten. Meer dan 70 procent van de totale orderportefeuille van Boeing wordt vertegenwoordigd door klanten buiten de VS.

Boeing is georganiseerd in drie business units: Commercial Airplanes; Defence, Space & Security; en Boeing Global Services. Boeing Capital Corporation, een wereldwijde aanbieder van financieringsoplossingen, ondersteunt deze eenheden.

Boeing is waarschijnlijk het bekendst als de fabrikant van commerciële straalvliegtuigen die al decennia lang door reizigers over de hele wereld worden gebruikt. Tegenwoordig produceert het bedrijf de vliegtuigfamilies 737, 747, 767, 777 en 787, alsmede de Boeing Business Jet-serie. Maar Boeing heeft te maken met zware concurrentie in de vliegtuigbouw. Tot de rivalen die hun marktaandeel trachten te vergroten behoren Airbus, Embraer en Bombardier.

Boeing bestaat al meer dan een eeuw, en het is al die tijd een begrip geweest. Een van de vele mijlpalen van het bedrijf is het ontwerp en de bouw van de eerste trap van de Saturnus V-raket voor de Apollo-expedities naar de maan.

Het Boeing-aandeel werd op 2 januari 1962 geïntroduceerd op de New York Stock Exchange (NYSE). Sindsdien is het Boeing-aandeel genoteerd en verhandeld op de NYSE en maakt het deel uit van de beursindexen Dow Jones Industrial Average, de S&P 100 en de S&P 500.

Tot dusver in 2020 daalde de waarde van het Boeing-aandeel met 47 procent year-to-date. De BA-aandelen ondervonden ook een neerwaartse druk nadat het bedrijf slechter dan verwachte winstresultaten over het tweede kwartaal bekendmaakte. Het bedrijf onthulde een verlies van 4,20 dollar per aandeel tegenover de verwachte 2,54 dollar. De omzet daalde met 25 procent van $15,75 miljard een jaar eerder, wat lager is dan de verwachte $13,16 miljard.

Dave Calhoun, president en chief executive officer van Boeing, zei in een toelichting op de prestaties van Boeing: “We bleven gefocust op de gezondheid van onze werknemers en gemeenschappen terwijl we proactief actie ondernamen om de ongekende commerciële marktimpact van de Covid-19 pandemie te navigeren. We werken nauw samen met onze klanten, leveranciers en wereldwijde partners om de uitdagingen voor onze industrie aan te pakken, een brug te slaan naar herstel en opnieuw op te bouwen om aan de andere kant sterker te staan.”

Wie vandaag naar de koers van het BA-aandeel kijkt, ziet dat de waarde van het Boeing-aandeel in een periode van één jaar schommelt binnen een bereik van $89,00-$391,00. Sinds de grote sell-off in maart 2020 is de koers van het BA-aandeel gestaag gegroeid van ongeveer $95,01 op 20 maart tot $180,13 op 11 augustus 2020, wat een groei is van 89 procent.

Onze grafiek van het aandeel Boeing volgt de ups en downs van de aandelenkoers van het bedrijf gedurende de afgelopen weken en maanden. Houd de koers van het BA-aandeel in de gaten om de beste punten te vinden om in te stappen en uit te stappen.

Boeing koers verwachting | Wat zijn de verwachtingen voor 2021?

Het is belangrijk om te weten hoe de toekomst van Boeing er voor staat. Dit heeft namelijk invloed op de koersverwachting en waar de prijs naartoe zou kunnen gaan. Het geeft natuurlijk antwoord op de vraag of je Boeing wellicht zou moeten kopen, of niet.

Het Boeing-aandeel is er recent in geslaagd om boven het $200-niveau te klimmen, doordat positief nieuws van meerdere fronten heeft bijgedragen tot een stijging van de aandelenkoers van de gehavende Amerikaanse vliegtuigbouwer, voor het eerst sinds de opleving in juni.

Een rally na de Amerikaanse verkiezingen, hoge werkzaamheidsniveaus van meerdere kandidaat-vaccins en de toestemming van de Federal Aviation Administration – en andere luchtruimregulatoren – om de Boeing 737 MAX opnieuw te laten vliegen, waren de belangrijkste katalysatoren achter de laatste rally, hoewel het Boeing-aandeel even op adem lijkt te komen nu beleggers de impact van dit nieuws op de vooruitzichten van het bedrijf aan het verwerken zijn.

Laten we de fundamentele en technische factoren van Boeing eens nader bekijken om een plausibele prognose voor de koers van het aandeel Boeing op te stellen, nu meerdere landen het licht op groen lijken te zetten voor ten minste één vaccin.

Ondanks de recente rally van het Boeing-aandeel blijft het aandeel 35 procent lager dan aan het begin van het jaar, omdat de vooruitzichten voor de commerciële luchtvaartindustrie nog steeds somber zijn, gezien het feit dat het nog een paar maanden kan duren voordat een vaccin volledig over de hele wereld wordt verspreid.

De bull-run in Boeing begon op 9 november, toen de tussentijdse analyse van Pfizer aangaf dat zijn vaccin voor 90 procent doeltreffend was, waardoor het aandeel in slechts twee dagen tijd bijna 20 procent omhoogschoot, terwijl het een paar dagen daarna doorging toen het Amerikaanse biotechbedrijf Moderna eveneens aankondigde dat zijn vaccin ook een doeltreffendheid van 94 procent liet zien bij een kleine subset van patiënten die deelnamen aan de ‘fase drie’-klinische tests van het bedrijf.

Na deze gap-ups hebben de aandelen van het bedrijf zich geconsolideerd boven het niveau van $199. Ze slaagden er niet in om hoger te klimmen op 18 november – toen de FDA de Boeing 737 MAX goedkeurde – en keerden hun vroege winsten om in een verlies van 3 procent op een dag in een sessie met een hoog volume.

Hoewel het aandeel de afgelopen dagen een behoorlijke volatiliteit heeft gekend, toont de uurgrafiek dat stieren de bodem van $199 gebruikten als een lanceerplatform om het aandeel naar het $220 niveau te duwen, maar er niet in slaagden om de prijs hoger te bewegen, waarbij BA aandelen nu boven het $210 niveau zweven – een potentiële tweede bodem voor het aandeel.

Ter ondersteuning van een bullish voorspelling van de koers van het Boeing aandeel, hebben we op dit moment twee bullish gaps die de koers ondersteunen op het $190 level en het $160 level, waarbij deze twee markers mogelijk dienen als sterke drempels voor verdere prijsactie.

Ondertussen lijkt op de zeer korte termijn het $199 level een belangrijke steun te zijn om in de gaten te houden, terwijl $220 de weerstand is die moet worden overwonnen als de bulls de prijs hoger zouden willen zien springen.

Dit gezegd zijnde, hebben we een overbought dagelijkse RSI en een sterk verlengde MACD die aangeven dat er een korte-termijn pullback zou kunnen komen voor BA aandelen, hoewel het ook opvalt dat de handelsvolumes zijn opgedroogd in de afgelopen 3 opeenvolgende verliezende sessies – een indicatie dat de beren uit de munitie zouden kunnen zijn.

Bij een bedrijf is het altijd belangrijk om te kijken naar de waarde. Welke onderliggende waarde heeft een bedrijf, wat maakt het uniek, hoe groot is de afzetmarkt, hoe gaat de markt er de komende jaren uitzien voor dit bedrijf, welke rol speelt het bedrijf hierin en hoe zal het bedrijf hierop anticiperen. Wanneer je deze vragen kan beantwoorden, heb je eigenlijk een Boeing advies en weet je of wat de beurskoers van Boeing zou kunnen doen.

Boeing koers

De huidige koers van Boeing is een leuk gegeven, maar is het belangrijk om te weten waar het naartoe gaat. Het is altijd de vraag waar is de verwachting van Boeing in 2021, 2022, 2025 en verder. Echte investeerders beleggen voor de lange termijn. Maar als je op de korte termijn wilt handelen, dan is het voornamelijk belangrijk te kijken wat er dit jaar staat te gebeuren voor het bedrijf.